Subject: FW: Märjamaa valla tuuleenergia eriplaneering
From: "Anne Vesinurm" <[email-masked]>
To: "Melika Alliksoo" <[email-masked]>
Date: Tue, 19 Nov 2024 08:19:05 +0200

From: Marje-Ly Rebas <[email-masked]>
Sent: Monday, November 18, 2024 9:16 PM
To: Anne Vesinurm <[email-masked]>
Subject: FW: Märjamaa valla tuuleenergia eriplaneering

Tere, Anne

Edastan registreerimiseks.

From: Kristo Kiiker <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, November 18, 2024 4:49 PM
To: Marje-Ly Rebas <[email-masked]>
Cc: Gerli Kangur <[email-masked] <mailto:[email-masked]> 
 >
Subject: Märjamaa valla tuuleenergia eriplaneering

Tere,

Saime Teie kontaktid Märjamaa Vallavalitsusest seoses ÜP menetlusega. Meie 
koostame Märjamaa valla tuuleenergia eriplaneeringut ja meil on tekkinud 
mõned küsimused.

Eelvaliku alade määratlemisel on tekkinud küsimus, kuidas rakendada 
Kliimaministri 17.11.2023 määruse nr 71 „Tee projekteerimise normid“ § 63 lg 
5 avalikele teedele (eelkõige munitsipaalteed ja RMK teed).

Huvitatud isikud (arendajad) on avaldanud soovi projekteerida tuulikuid 
lähemale avalikele teedele, kui tee projekteerimise norm lubab. Riske 
maandava meetmena on pakutud välja tuulikulabadele jäätumisvastaste seadmete 
lisamist.
Kuna määrus ei täpsusta, palume selgitada, kas teatud juhtudel on lubatud 
tuulikuid lähemale kavandada, kui normis toodud tuuliku tipu kõrgus, kui on 
vastavad meetmed rakendatud?

Palume selgitada, kas ja millise õigusakti alusel need normid rakenduvad ka 
juhtudel, kui uut teed ei kavandata, vaid kavandatakse elektrituulikut 
olemasoleva tee lähedusse?

Parimaga,
Kristo Kiiker
juhatuse liige

OÜ Consultare
Vabaduse pst 174b
Tallinn 10917
+372 5296586

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.consultare.ee <http://www.consultare.ee>

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.